Bezglutenowe „wodoloty”

Bezglutenowe „wodoloty”

Oceń posiłek w skali FIT:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Udostępnij znajomym...Share on Facebook0

Składniki:

  • ok. 2 kg ziemniaków
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • spory kawałek szpondru wołowego ugotowanego z rosołu, bądź innego ugotowanego już mięsa np. : kurczaka, łopatki itp.
  • 1 średnia cebula
  • boczek/słonina
  • sól, pieprz, majeranek, czosnek

plan diety

3a39305f2e71442d8cb2a4e17b9e274c-small

Przygotowanie:

  1. 2/3 ziemniaków obieramy, gotujemy, gnieciemy na gładko – odstawiamy do ostudzenia ( lub używamy gniecionych ziemniaków z poprzedniego dnia).
  2. 1/3 ziemniaków trzemy na drobnej tarce bądź przepuszczamy przez maszynkę do mielenia mięsa, kładziemy na sitku wyłożonym gazą lub ściereczką. 
  3. Ugotowane mięso przepuszczamy przez maszynkę, doprawiamy majerankiem, solą, pieprzem, czosnkiem.
  4. Ugniecione, ugotowane ziemniaki mieszamy z dobrze odciśniętymi startymi surowymi ziemniakami, dodajemy startą cebulę, sól i mąkę ziemniaczaną, mieszamy ręką do uzyskania gładkiego „ciasta”.
  5. Na dłoni formujemy placki z ziemniaków, na nich układamy łyżkę zmielonego mięsa i zasłaniamy drugą częścią ziemniaków, formując pożądany kształt.
  6. Gotujemy w osolonej, lekko gotującej się wodzie – 20 minut, w tym czasie robimy zasmażkę z boczku/słoniny.
  7. Kluski wyjmujemy z wody łyżką cedzakową.

e08e9d9fa7a84487b0e36f11abc57023-small

Wartości podane dla jednej kluski.

 

Wartości odżywcze:

Kalorie: 130

Białko: 4.2

Węglowodany: 24.0

Tłuszcz: 2.0

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *