Czy warto jeść owsiankę

Czy warto jeść owsiankę

Oceń artykuł:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Udostępnij znajomym...Share on Facebook0

witaminy i minerały

W świecie sportu i zdrowego odżywiania, utarło się w codziennym schemacie posiłków, wykorzystanie owsianki jako sposób na idealny początek dnia, ale i nie tylko. Co takiego posiadają płatki owsiane w swoim składzie, że warto włączyć je do naszej diety?

owsianka-platki-owsiane
Płatki owsiane są forma produktu węglowodanowego

Płatki charakteryzującego się niskim indeksem glikemicznym. Powolne trawienie, będzie chroniło przed wysokimi skokami insuliny, oraz cukru we krwi. Właściwości te sprawią, że nie będziemy się czuć senni po posiłku oraz nie doznamy szybkiego spadku energii. Dzięki sporej zawartości błonnika, wspomagają układ pokarmowy, poprawiają funkcjonowanie jelit, w tym dbają o naturalną barierę bakterii probiotycznych (dzięki zawartości beta-glukanu, który stanowi pożywkę w formie prebiotyka). Dodatkowo, optymalne ilości błonnika w diecie będą sprzyjały poprawie profilu lipidowego i utrzymania optymalnego stężenia cholesterolu oraz zapobieganiu nowotworom. Na zainteresowanie zasługuje fakt, że owies zawiera awentramidy. Są to związki o silnym działaniu antyoksydacyjnym, wykazują wsparcie dla walki z chorobami układu krwionośnego, w tym działają prewencyjnie w walce z miażdżycą.

Źródło witamin

Owsianka jest również źródłem witamin takich jak : E, PP, B1, B6, oraz minerałów jak magnez, selen czy potas. Uzupełnia więc dodatkowo naszą dietę w mikroelementy. W owsie znajdziemy również kwasy tłuszczowe nienasycone z grupy NNKT. Mieszanka tego typu pierwiastków, doskonale sprawdzi się jako wsparcie dla układu nerwowego oraz sercowo-naczyniowego.
Minusem płatków owsianych jest obecność kwasu szczawiowego, który może powodować dolegliwości płynące ze strony układu pokarmowego, jak wzdęcia, biegunka, czy tez bóle brzucha. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na białko – awidynę, którą trzeba zneutralizować poprzez obróbkę termiczną. Błędem jest więc zatem, zajadanie się „surowymi” płatkami. Mielenie również nie powoduje neutralizacji awidyny. Osoby chorujące na celiakię również powinny unikać tego produktu.
Płatki owsiane stanowią bogate źródło składników pokarmowych. Dostarczają wysokiej dawki węglowodanów o niskim IG. Wspomagają funkcjonowanie organizmu działając prozdrowotnie, z powodzeniem więc można wykorzystywać porcje płatków owsianych na co dzień w Twojej diecie.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *